Euskonews-en zure iritzien berri izan nahi dugu. Bidal itzazu!
Euskonews aldizkarian parte hartu nahi al duzu?
Arbaso Elkarteak Eusko Ikaskuntzari 2005eko Artetsu sarietako bat eman dio Euskonewseko Artisautza atalarengatik
On line komunikabide onenari Buber Saria 2003. Euskonews y Media
Astekari elektronikoari Merezimenduzko Saria
Egilea: Uri Ruiz Bikandi (apailatzailea)
Argitaletxea: UPV/EHU, 2010
Orrialde kopurua: 350
ISBN: 978-84-9860-316-3
Ezaugarriak: Munduan gero eta zabalduago dago ikasleei ama-hizkuntzan ez
baina beste hizkuntza batean irakastea.
Fenomeno oso hedatu horrek eragina du ikastegien antolamenduan,
eta ikasgelen egunerokoan mamitzen da. Ikasgeletan, ikasleentzat
bigarren hizkuntza (2H) den horretan irakasten dira jakintza-arloak.
Hezkuntza-zeregin horri zorrotz ekin nahi bazaio, kontuan hartu behar
dira hiztun berriek hizkuntza ulertzeko eta ekoizteko jarraitzen
dituzten prozesuak; bidean aurkitzen dituzten zailtasunak ezagutu
behar dira, ikaskuntzari ahalik eta etekin handiena ateratzeko.
Ikerketa ugari egin dira bigarren hizkuntza eskuratzeari, irakasteari
eta ikasteari buruz, baina ikerkuntza hori ez da beti irakasleen esku
izaten. Didaktikak, ordea, lan horien emaitzetan oinarritu behar du
ikasleen komunikazio- eta ezagutza-trebetasunak indartzeko.
Liburu honetan, zeregin horren funtsak aztertzen dira, jarduera
didaktikorako irizpideak eztabaidatzen, eta ikasgelan jarduteko era
jakin batzuk proposatzen. Teoria zehatz azaltzearekin batera,
proposamen praktikoak egiten dira bigarren hizkuntzan hitz egiten,
irakurtzen eta idazten ikasteko, bai eta bigarren hizkuntzaren bitartez
era guztietako jakintzak transmititzeko ere. Laguntza aparta aurkituko
dute hemen eskola elebidunetako hezitzaileek, Pedagogia eta
Hezkuntza Zientzietako ikasleek eta, oro har, irakaskuntza
elebidunean aldez edo moldez interesa duten guztiek.