Fernando Biderbost juega con masas de color separadas entre sí; masas de tonalidades muy variadas, de matices cromáticos de lo más diverso.
Dichas masas están como suspendidas en una suerte de atmósfera ideal, sin colisionar entre ellas. Diferenciándose así de “Gran jardín” de Rafael Ruiz Balerdi-de colores más vivos y muy integradas en un entorno geológico de gran sustrato cromático- , de los cuadros de Ortiz de Elgea- ligadas a la tierra-, y de los del pintor onubense José Guevara Sández, que recuerda mucho al Balerdi de los años 70.
Biderbost tiene la ventaja de que evoluciona muy bien en su línea, y que no tiene deudas con otros pintores sino que tan sólo “recuerda” a los citados. Y recordar en sí no es malo en la historia del arte-mientras se tenga personalidad artística propia- ya que facilita la continuidad en el gusto por una determinada pintura basada en el color, en su capacidad de evocación y no tanto en la documentación- la necesidad de los pintores más jóvenes en reivindicar algo con su pintura esconde las limitaciones técnicas- , que limita a todo pintor a un determinado discurso.
La pintura de Fernando Biderbost es armónica, ya que ayuda a que te embriagues en su contemplación tal cantidad de color ligeramente opacada pero que pervive en el tiempo, como en un éter sin fin. En una atmósfera muy respirable para los que amamos el color en la pintura.
Ramuntcho Robles Quevedo
Fernando Biderbost-ek elkarrren artean banandurik dauden kolore-masekin jolasten du; era askotako tonalitate masak ñabardura kromatiko desberdinekin.
Aipatutako masa hauek egurats ideal batean zintzilik dirudite, inoiz elkarri jo gabe. Horrela bada Rafael Ruiz Balerdi-ren “Gran Jardín”engandik bereizten da-kolore biziago eta substaratu kromatiko handiko ingurune geologiko batean oso integratuak daudenak-, baita Ortiz de Elgea-ren margolanetatik hala nola José Guevara Sández margolari huelvarrarengandik, hirurogeita hamarreko hamarkadako Balerdi gogora ekartzen duena.
Biderbost-ek bere ildotik zuzen bilakatzea du bere abantaila, eta beste margolariengan ez dituela zorrak baizik eta aipatutakoak ekartzen dituela gogora. Eta gogoraraztea ez da Artearen Historian berez txarra –bere nortasun artistikoa edukiz gero- kolorean oinarritua dagoen pintura zehatz batenganako gustuari jarraitutasuna ematen dio, gogora ekartzeko gaitasuna eta ez hainbeste dokumentazioa- margolari gazteen errebindikazio beharra muga teknikoak izkutatzen ditu- margolari askori arrazoibide zehatz batetara mugatzen duena.
Fernando Biderbost-en pintura harmonikoa da, kontenplazioan horditu zaitezkeelako denboran irauten duen kolore zenbateko ikaragarrian, arinki opakua baina denboran iraunkorra, amaiera gabeko eter batean lez. Oso atmosfera egurastuan pinturan kolorea maite dugunontzat.
Itzulpena: Ane Hormaza Quevedo.
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