La obra pictórica de Joseba Eskubi refleja la influencia de autores aparentemente tan dispares como Velázquez, Goya y Bacon. El primero por personajes individuales, el segundo por las concomitancias, el tercero por el acabado final.
Texturas fuertemente orgánicas.
Aporta un título de fuerte influencia romántica con el que Eskubi muestra modelos pictóricos más próximos a la quietud y a la lasitud del vivir —a lo contemplativo— que a la vida activa en el mundo de “lluvia, fuego y velocidad” que ya percibían románticos como Turner en que iba a devenir el mundo del mañana.
Con imágenes que inducen a contemplar el mundo con nueva perspectiva, y /o incluso mirar en cada uno, para saber dosificar el tiempo vital...y saber salir de todo quebranto que el mundo pueda conferir.
Y recordar que el sueño de la razón no crea necesariamente monstruos mientras se sepa combinar los frutos de la razón con las semillas de la intuición. En espera atenta de un futuro mejor.
Ramuntcho Robles Quevedo
Joseba Eskubiren margolanak itxuraz hain desberdinak diren Velázquez, Goya edo Bacon autoreen eragina erakusten du. Aurrenekoa pertsonaia bakanakoengatik, bigarrengoa parekotasunagatik, hirugarrena akaberagatik.
Egitura biziki organikoak.
Eragin erromantiko sendo baten ekarpenaren bidez Eskubik gelditasuna eta kontenplaziozko bizitzaren makaltasunetik gertuago dauden eredu piktorikoak eskeintzen ditu bizitza aktiboa baino; “euria, sua eta abiadura” munduaren bizitza aktiboa Turner bezalako margolari erromantikoek ulertzen zuten eran eta nola honek hautematen zuen geroa.
Mundua ikusmolde berri batetik behatzera eragiten duten irudiekin, baita norberari begiratzera ere, bizi-denbora neurtu ahal izateko...eta munduak eman dezaken abailduratik irteten jakin ahal izateko.
Eta gogoratu arrazoimenaren ametsak ez dituela ezinbestez mamuak sortzen senaren aleak arrazoimenaren fruituekin bateratzen jakinez gero. Etorkizun hobeago baten esperoan.
Itzulpena: Ane Hormaza Quevedo
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