Novedosos alfabetos, rojos mikados, una txalaparta, arquitectura en azul, sugerencia de posado en blanco y negro, fuegos artificiales en una bahía, masas de color, rojos paisajes, y entrada a un ámbito diferente... quizás feminista.
Todo eso son ejemplos de cosas que se pueden atisbar en la obra de Ricardo.
Lo que vea cada cual es tan personal como legítimo, y adquiere valor en la medida que uno disfrute de su contemplación, aprenda a mirar el arte de otra manera y valore más lo intangible: así no se estará tan a merced de lo material, que no por tangible es más real. Eso ayuda a ser libres.
Buen uso del color por parte de Ricardo, y el color conforma lo abstracto, conforma lo no- objetivo, y da pie a ampliar los horizontes de la imaginación de cada cual.
Ramuntcho Robles Quevedo
Alfabeto berriak, mikado gorriak, txalaparta bat, urdinean arkitektura, txuri beltzean posatu baten iradokizuna, su artifizialak badia batean, kolore oreak, paisaia gorriak, eta agian feminista den eremu ezberdin batetara sarrera.
Horiek guztiak Ricardoren obran sumatu daitezkeen adibideak.
Norberak ikusten duena pertsonala bezain zilezkoa da eta bakoitzak begiztatzen duena gozatu, artea beste era batetara ikusten ikasi eta ukiezina gehiago baloratzen duen heinean, balioa hartuz doa; horrela bada, ez da materiazkoaren horren mende egongo, ukigai izanagatik errealagoa ez dena. Horrek libre izaten laguntzen du.
Kolorearen erabilera bikaina Ricardoren aldetik eta koloreak berak abstraktua dena osatzen du, ez-objetiboa osatzen du, eta norberaren irudimenaren zerumugak zabaltzeari bide ematen dio.
Itzulpena: Ane Hormaza Quevedo.
La opiniĆ³n de los lectores: