|
2005.09.23
Zinema urteak, maskor egunak
Duela
20 edizio, 1985 urteko Zinemaldiak lortu zuen, estreinekoz, lehiazkoa
eta ez espezializatua izatea, FIAPF (International Federation of Film
Producers Associations) erakundeko A maila. 1953an ospatu zen “Primera
Semana Internacional de Cine” delakoa Donostian eta, garaiko egoera
zela medio, espainiar ekoizpenak izan ziren aurkeztu ziren bakarrak.
Urteak aurrera joan ahala, Zinemaldi Donostiarreko sona eta kalitatea
hobekuntza ibilbidea nabaria izan da, zalantzarik gabe. Eta, denboraren
poderioz, bilakaera historikoaren eta kezka kulturaren karira, ekimen
paraleloak eta sari zein esker onak ugaldu dira.
Eta sarietaz ezin hitz egin Maskorra aipatu gabe. Aurtengo 53 edizio
honetara heldu bitartean, Zinemaldiak herrialde ezberdinetako askotariko
ekoizpenei eman die “film onenari” urrezko golardo preziatua:
Radoslaw Piwowarski poloniarraren “Yesterday” (1985); Manuel
Gutiérrez Aragonek zuzendutako “La mitad del cielo”
(1986); Michel Khleifiren “Noce en Galilée” (1987);
Andrew Grieve britaniarraren “On the black hill” (1988);
Andrei Konchalovski-ren “Homer and Eddie” eta Jorge Sanjinés-en
“La nación clandestina” (1989); Montxo Armendarizen
“Las cartas de Alou” (1990); Juanma Bajo Ulloak zuzendutako
“Alas de mariposa” (1991); Adolfo Aristarain argentinarraren
“Un lugar en el mundo” (1992); Arturo Ripstein mexikarraren
“Principio y fin” eta Iraneko Dariush Mehrjui-ren “Sara”
(1993); Imanol Uriberen “Días Contados” (1994); Mort
Ransen-en “Margaret´s Museum” (1995); Imanol Uriberen
“Bwana” eta Gillies Mackinnon-en “Trojan Eddie”
(1996); Claude Chabrol-en “Rien ne va lus” (1997); Alejandro
Agrestiren “El viento se llevó lo que” (1998); François
Dupeyronen “C´est quoi la vie” (1999); Arturo Ripsteinek
zuzendutako “La perdición de los hombres” (2000);
Txileko Orlando Lübbert-en “Taxi para tres” (2001);
Fernando León de Aranoak zuzendutako “Los lunes al sol”
(2002); Dito Tsintsadze alemaniarraren “Schussangst” (2003);
Bhaman Ghobadi-ren Turtles can fly (2004).
|