La identidad de género en la imagen fílmica

Egileak: Varios
Argitaletxea: UPV/EHU
Orrialde kopurua: 162
ISBN: 84-8373-624-1

Ezaugarriak: Se observa en la realidad social una tendencia a la visibilidad de las mujeres que nos puede llevar a olvidar que todavía hoy día estamos lejos de la igualdad.

En el campo de la representación fílmica, la identidad de género se construye en torno a una conjunta y soterrada amalgama de descripciones y prescripciones culturales en ocasiones contradictorias, que se solapan y que tienen como referente fundamental la diferencia sexual.

Este libro plantea un estudio de la construcción de la identidad de género en la imagen fílmica que trata de desbrozar los patrones del imaginario de la diferencia sexual que articulan el discurso cinematográfico.

Las páginas que siguen muestran un recorrido por algunos de los hitos fílmicos de un cine comercial que en tanto producto cultural de consumo masivo se presenta como soporte y proyección de nuestro imaginario colectivo y como plataforma enormemente eficaz de cara a la comprensión y valoración del modo en que hoy pensamos nuestra identificación con los cánones de la masculinidad y la feminidad.

Soziologiazko Euskal Koadernoak 16
Jolasgaraia. Gaztetxoak, hizkuntzak eta identitateen adierazpenak

Egilea: Jone Miren Hernandez
Argitaletxea: UPV/EHU
Orrialde kopurua: 143
ISSN: 1575-7005

Ezaugarriak: Ikerketa hau 2001-2002 ikasturtean burututako lanaren ondorioa da. Ikerketaren sustatzaile eta eragile Bilbao Bizkaia Kutxa (BBK) izan zen.

Ikerketaren lehenengo zatian azken urteotan hizkuntza, gazteak eta eskolaren arteko loturen inguruan garatutako zenbait ikerketen, argitalpenen eta hausnarketen azterketa egiten da. Egile ezberdinak testuinguru ezberdinetan planteatutako teoria edota lan ildo ezberdinak aurki daitezke ikerlan honen helburuen oinarrietan. Egile ezberdin horien ekarpenak funtsezkoak izan dira eredu teorikoa osatu ahal izateko. Eredu hori oso lagungarria izan da bestalde, bai landa lan etnografikoa zuzentzerakoan, bai ikastetxean jasotako informazioa aztertzeko garaian. Analisi horrek osatzen du, hain zuzen ere, ikerlanaren bigarren zatia.

Aipatu ereduak ondoko ezaugarri nagusiak ditu: gazteak (ikasleak) hausnarketaren erdigunean kokatu eta, ikerketaren objektu bihurtzen dira. Bestalde, eredu honetan, hizkuntza gizartean txertatua dagoen elementu izateaz gain, bereziki gazte kultura ezberdinetan parte hartzen duen eragile gisa ulertzen da. Azkenik, eskola, tentsio bikoitza garatzen den esparru bezala agertzen da, bertan gazte eta helduen arteko tirabirak, nahiz gazte tipologia ezberdinen arteko harremanak garatzen baitira. Ildo horretatik, ikastetxean bertan sortzen diren hizkuntza dinamikak, zein bestelakoak, oinarrizko aztergai bilakatzen dira gaztetxoen identitatea osatzeko prozesuak aztertzerako garaian. Prozesu horietan hizkuntzak duen garrantzia ikertu nahi izan da eta horretan sakondu du batez ere landa lanak. Lan horretan egileak hiru hilabete pasa zituen Bilboko bigarren hezkuntzako ikastetxe batean, komunitate horretan parte hartzen, bertako dinamika behatzen, ikasleak edota irakasleak elkarrizketatzen... Eskarmentu horren fruitua da argitalpen hau eta bertan azaltzen diren planteamenduak.

Azkenik,amaitu aurretik, ikerketa honetan protagonista nagusi direnen aipamena egin nahi da. Alde batetik, bertan parte hartu duten ikasleak eta irakasleak ekarri nahi dira gogora. Bestetik, ez dira ahaztu nahi Ben Rampton ikerlari eta irakaslearen (King´s College, London University. UK) aholkuak eta gomendioak. Beraien laguntza eta borondate onik gabe lan hau ez zen aurrera aterako.

Las incógnitas de la ampliación
oportunidades y desafíos

Egileak: Varios
Argitaletxea: Consejo Vasco del Movimiento Europeo (EMEK/CVME)
Orrialde kopurua: 162
ISBN: 84-689-0567-4

Ezaugarriak: En este trabajo hay al menos, tres ideas que cabe resaltar. La primera de ellas concierne a la relación entre Constitución y ampliación. Son “dos caras de una misma moneda”. De un lado, la primera es exigencia para la entrada de un número de Estados miembros sin precedentes. De otro, el contenido de la misma, en cuya confección han participado los países candidatos, representa “una precondición política” para la segunda. Los autores muestran su firme convicción de que la aplicación de la Constitución contribuirá a resolver de manera satisfactoria los desafíos a los que se ha hecho referencia.

Zirtaka-Crepitar

Egileak: Leopoldo Ferrán eta Agustina Otero
Argitaletxea: Gipuzkoako Foru Aldundia
Orrialde kopurua: 93
ISBN: 84-7907-432-9

Ezaugarriak: Leopoldo Ferran eta Agustina Otero urruti dabiltza ohikeriatik, langintza amorratu eta zentzugabetik. Ez direnez zoroki ultra autopista modernoetan barrena abiatzen, ez dute eguzkipeko atasku itogarririk paraitu behar izaten. Nahiago dituzte ahuntz bideak, astitsuagoak izaki ibiltaria zinez laguntzen baitute.

Ferranek eta Oterok urte asko daramatzate lanean, eta sarritan presarik gabe hausnartzen dute beren zereginaren zentzuaz; hala ere, beharbada inoiz ez dute errora oraingoan bezain sakonki jo, agian ez dute sekulan beren eguneroko lana kako artean hain kementsu ezarri, formak nondik sortzen ote diren galdetzearren.

Sei dira hemen bilduriko obrak. Bitarteko desberdinak erabili dituzte: eskultura, instalazioa, bideo proiekzioa... Edonola ere, erakutsitakoak, orobat anitza, joran eta ardura berdina ezkutatzen eta nabaritzen du.

Zure iritzia / Su opinión
euskonews@euskonews.com
Bilaketa

Bilaketa aurreratua

Parte hartu!
 

Euskonewsen parte hartu nahi duzu? Bidali hurrengo elkarrizketetarako galderak!

Artetsu Saria 2005
 
Eusko Ikaskuntza

Arbaso Elkarteak Eusko Ikaskuntzari 2005eko Artetsu sarietako bat eman dio Euskonewseko Artisautza atalarengatik

Buber Saria 2003
 
Euskonews & Media

On line komunikabide onenari Buber Saria 2003

Argia Saria 1999
 
Euskonews & Media

Astekari elektronikoari Merezimenduzko Saria

EUSKOBOOKS
 Aurreko Aleetan
Caja Laboral - Euskadiko Kutxa
Bilatu Euskonewsen
2006/01/06-13