La identidad de género en la imagen fílmica
Egileak: Varios
Argitaletxea: UPV/EHU
Orrialde kopurua: 162
ISBN: 84-8373-624-1
Ezaugarriak: Se observa en la realidad social una
tendencia a la visibilidad de las mujeres que nos puede llevar a olvidar que
todavía hoy día estamos lejos de la igualdad.
En el campo de la representación fílmica, la identidad de género
se construye en torno a una conjunta y soterrada amalgama de descripciones
y prescripciones culturales en ocasiones contradictorias, que se solapan y
que tienen como referente fundamental la diferencia sexual.
Este libro plantea un estudio de la construcción de la identidad de
género en la imagen fílmica que trata de desbrozar los patrones
del imaginario de la diferencia sexual que articulan el discurso cinematográfico.
Las páginas que siguen muestran un recorrido por algunos de los hitos
fílmicos de un cine comercial que en tanto producto cultural de consumo
masivo se presenta como soporte y proyección de nuestro imaginario
colectivo y como plataforma enormemente eficaz de cara a la comprensión
y valoración del modo en que hoy pensamos nuestra identificación
con los cánones de la masculinidad y la feminidad.
Soziologiazko Euskal Koadernoak 16
Jolasgaraia. Gaztetxoak, hizkuntzak eta identitateen adierazpenak
Egilea: Jone Miren Hernandez
Argitaletxea: UPV/EHU
Orrialde kopurua: 143
ISSN: 1575-7005
Ezaugarriak: Ikerketa hau 2001-2002 ikasturtean
burututako lanaren ondorioa da. Ikerketaren sustatzaile eta eragile Bilbao
Bizkaia Kutxa (BBK) izan zen.
Ikerketaren lehenengo zatian azken urteotan hizkuntza, gazteak eta eskolaren
arteko loturen inguruan garatutako zenbait ikerketen, argitalpenen eta hausnarketen
azterketa egiten da. Egile ezberdinak testuinguru ezberdinetan planteatutako
teoria edota lan ildo ezberdinak aurki daitezke ikerlan honen helburuen oinarrietan.
Egile ezberdin horien ekarpenak funtsezkoak izan dira eredu teorikoa osatu
ahal izateko. Eredu hori oso lagungarria izan da bestalde, bai landa lan etnografikoa
zuzentzerakoan, bai ikastetxean jasotako informazioa aztertzeko garaian. Analisi
horrek osatzen du, hain zuzen ere, ikerlanaren bigarren zatia.
Aipatu ereduak ondoko ezaugarri nagusiak ditu: gazteak (ikasleak) hausnarketaren
erdigunean kokatu eta, ikerketaren objektu bihurtzen dira. Bestalde, eredu
honetan, hizkuntza gizartean txertatua dagoen elementu izateaz gain, bereziki
gazte kultura ezberdinetan parte hartzen duen eragile gisa ulertzen da. Azkenik,
eskola, tentsio bikoitza garatzen den esparru bezala agertzen da, bertan gazte
eta helduen arteko tirabirak, nahiz gazte tipologia ezberdinen arteko harremanak
garatzen baitira. Ildo horretatik, ikastetxean bertan sortzen diren hizkuntza
dinamikak, zein bestelakoak, oinarrizko aztergai bilakatzen dira gaztetxoen
identitatea osatzeko prozesuak aztertzerako garaian. Prozesu horietan hizkuntzak
duen garrantzia ikertu nahi izan da eta horretan sakondu du batez ere landa
lanak. Lan horretan egileak hiru hilabete pasa zituen Bilboko bigarren hezkuntzako
ikastetxe batean, komunitate horretan parte hartzen, bertako dinamika behatzen,
ikasleak edota irakasleak elkarrizketatzen... Eskarmentu horren fruitua da
argitalpen hau eta bertan azaltzen diren planteamenduak.
Azkenik,amaitu aurretik, ikerketa honetan protagonista nagusi direnen aipamena
egin nahi da. Alde batetik, bertan parte hartu duten ikasleak eta irakasleak
ekarri nahi dira gogora. Bestetik, ez dira ahaztu nahi Ben Rampton ikerlari
eta irakaslearen (King´s College, London University. UK) aholkuak eta
gomendioak. Beraien laguntza eta borondate onik gabe lan hau ez zen aurrera
aterako.
Las incógnitas de la ampliación
oportunidades y desafíos
Egileak: Varios
Argitaletxea: Consejo Vasco del Movimiento Europeo
(EMEK/CVME)
Orrialde kopurua: 162
ISBN: 84-689-0567-4
Ezaugarriak: En este trabajo hay al menos, tres
ideas que cabe resaltar. La primera de ellas concierne a la relación
entre Constitución y ampliación. Son “dos caras de una
misma moneda”. De un lado, la primera es exigencia para la entrada de
un número de Estados miembros sin precedentes. De otro, el contenido
de la misma, en cuya confección han participado los países candidatos,
representa “una precondición política” para la segunda.
Los autores muestran su firme convicción de que la aplicación
de la Constitución contribuirá a resolver de manera satisfactoria
los desafíos a los que se ha hecho referencia.
Zirtaka-Crepitar
Egileak: Leopoldo Ferrán eta Agustina Otero
Argitaletxea: Gipuzkoako Foru Aldundia
Orrialde kopurua: 93
ISBN: 84-7907-432-9
Ezaugarriak: Leopoldo Ferran eta Agustina Otero
urruti dabiltza ohikeriatik, langintza amorratu eta zentzugabetik. Ez direnez
zoroki ultra autopista modernoetan barrena abiatzen, ez dute eguzkipeko atasku
itogarririk paraitu behar izaten. Nahiago dituzte ahuntz bideak, astitsuagoak
izaki ibiltaria zinez laguntzen baitute.
Ferranek eta Oterok urte asko daramatzate lanean, eta sarritan presarik gabe
hausnartzen dute beren zereginaren zentzuaz; hala ere, beharbada inoiz ez
dute errora oraingoan bezain sakonki jo, agian ez dute sekulan beren eguneroko
lana kako artean hain kementsu ezarri, formak nondik sortzen ote diren galdetzearren.
Sei dira hemen bilduriko obrak. Bitarteko desberdinak erabili dituzte: eskultura,
instalazioa, bideo proiekzioa... Edonola ere, erakutsitakoak, orobat anitza,
joran eta ardura berdina ezkutatzen eta nabaritzen du.
Euskonewsen parte hartu nahi duzu? Bidali hurrengo elkarrizketetarako galderak!
Arbaso Elkarteak Eusko Ikaskuntzari 2005eko Artetsu sarietako bat eman dio Euskonewseko Artisautza atalarengatik
Astekari elektronikoari Merezimenduzko Saria
Aurreko Aleetan |