Euskonews-en zure iritzien berri izan nahi dugu. Bidal itzazu!
Euskonews aldizkarian parte hartu nahi al duzu?
Arbaso Elkarteak Eusko Ikaskuntzari 2005eko Artetsu sarietako bat eman dio Euskonewseko Artisautza atalarengatik
On line komunikabide onenari Buber Saria 2003. Euskonews y Media
Astekari elektronikoari Merezimenduzko Saria
Egilea: Bill VanPatten
Argitaratzailea: HABE
Orrialde kopurua: 202
ISBN: 84-7542-193-8
Ezaugarriak: Zelan eskuratzen da beste hizkuntza
bat? Hau galdetuko bagenio kaletik doan pertsona bati segurutik honelako erantzun
sinple bat emango luke: “hizkuntza hori praktikatuz” edo “beste
herrialde batera bizitzera joanda”. Baina bigarren hizkuntzaren eskurapena
ikertzen dutenek ikusi dute beste hizkuntza bat ikastea lekutan dagoela gauza
sinplea izatetik. Ikertzaile gehienek esango lukete bigarren hizkuntzaren
eskurapena kontu konplexua eta alde askotakoa dela, eta eragile ugari eta
zailegien menpe dagoela esaldi bat edo birekin azaltzeko. Eta 1970eko hamarkadaren
hasieratik hona egindako ikerketek frogatu dutenez, bigarren hizkuntzaren
eskurapena ez da inolaz ere kontu sinplea.
Liburu honetan Bill VanPatten-ek bigarren hizkuntzaren eskurapenaz egindako
ikerketak laburbiltzen ditu, eta, inportanteagoa dena, haren funtsa azaltzen
du adituak ez direnentzat. Hainbat mito ezereztatuz, VanPatten-ek hizkuntzalaritza,
psikologia eta psikolinguistikako kontzeptuak aurkezten ditu modu ez teknikoan.
Esaterako, bereizten du hizkuntza trebetasuna den aldetik (eta zelan garatu
behar den trebetasun bat) eta hizkuntza barne gaitasuna den aldetik (eta zelan
eskuratzen den gaitasuna). Era berean, bereizten ditu ikasleek euren ingurunetik
datu linguistikoak eskuratzeko prozesuak, alde batetik, datuok azpiko sistema
batean txertatzeko prozesuak, bestetik, eta berbaldiaren prozesamendua eta
trebetasuna azaleratu eta garatzeko prozesuak, bestetik.