Precios

Dado que todos los productos son únicos, no hay dos precios iguales, pero como orientación pondremos algunos datos:

· Lámparas-apliques, de cristal sobre madera tallada de 135 a 247 €.

· Soporta libros con madera tallada desde 135 €.

· Pendientes de vidrio de 3 a 5 €

· Colgantes de vidrio y/o madera de 3, 4, 5, y 6 €.

· Percheros entre 84 y 133 €.

Beñat Oilokiegi Saldise
Talla y vidrio

Antxon AGUIRRE SORONDO

Beñat Oilokiegi Saldise
Donibane kalea, 76
PASAI DONIBANE / GIPUZKOA
Tef. 943 51 86 90
Móvil: 655 376 927
Mail: benatoi@euskalerria.org
Web: www.blogari.net/xenua

Introducción

A lo largo de los años que llevamos con esta sección hemos traído a numerosos artesanos y artistas que trabajaban la madera, elementos planos, o en volumen, de productos de vanguardia y tradicionales.

También hemos hablado en otras ocasiones de artesanos que usaban como materia prima el vidrio: haciendo vidrieras, vidrio soplado, vidrio fusing, vidrio termo-deformado, etc.

Pero es la primera ocasión en que vamos a hablar de un artista, de un artesano que juega con estos dos elementos, en principio tan dispares como son la madera y el vidrio, y de forma muy curiosa, la madera mediante la talla, los formones y gubias y el vidrio con el soldador, el estaño. Uniendo ambos elementos crea productos verdaderamente novedosos, pero con personalidad y firma, que no pasan desapercibidos.

El artesano

Nace nuestro artesano Beñat Oilokiegi en Pasai Donibane, el 15 de octubre de 1971. Tras sus estudios en el Lizeo de Pasaia, cursa electricidad en la escuela de Zamalbide de Errenteria y luego en la especialidad de electricidad naval en la escuela Náutica de Pasaia, tras lo cual aprende talla en la Escuela Xenpelar de Errenteria. Cuando estima que ya tiene unos conocimientos suficientes monta un pequeño taller en un local en Pasai Donibane, hasta que en el 2005 se instala en su actual tienda-taller.

También ha dado algunas clases de talla, tanto en Oiartzun, como en su propio taller.

Los productos

Los productos que crea Beñat yo los definiría como “la imaginación plasmada en madera y vidrio”. Todos los productos son distintos, y en los que artista crea mil formas, mezclando la madera y el vidrio.

A Beñat no le gusta la simetría, por lo que sus creaciones son la asimetría en forma corpórea, igual da si es un elemento de madera tallada que de vidrio. Curvas, huecos, ángulos, cortes, madera, vidrio, talla, color,... casi todo vale.

Y es que como el mismo artista comenta es el propio trabajo es que le va conduciendo, dictando en cada momento, cual tiene que ser el paso siguiente.

Hace: lámparas, percheros, estanterías para libros, relojes, espejos, pendientes de cristal, etc.

También y por encargo efectúa talla clásica simétrica y/o asimétrica, como marcos para cuadros, pergaminos o espejos, kutxas, letreros o textos para casas o bares etc. Aunque lo que suele ocurrir es que cuando una persona entra en su taller y ve sus obras le deja plena libertad para hacer lo que Beñat quiera, que trabaje “a su aire”.

La buena situación de su tienda-taller frente al embarcadero de Pasai Donibane hace que sea un lugar muy transitado, lo que posibilita el que vean a Beñat trabajando y entran en su tienda.

Pero para conocer la forma de pensar de nuestro artista, nada mejor que darle la palabra:

Artisau ibilbidea

Euskal Taila Tradizionala? (triangelu simetrikoak) egiten ikasi nuen 2 urtez. Euskal Taila Tradizionala euskal herritarrek euskal herrian egiten dutelako? ni ere euskal herritarra naiz eta E. H-an lantzen ditut nire lanak, beraz nirea ere euskal taila da, tradizionala ez dakit, agian ez, berria delako ? berria ahal da? ez dakit baina euskal herritar batek E. H-an egina bada, euskal taila izango da, hori ziur dakit . Adib. Zein da aldea ?: triangelu eta forma simetrikoak, triangelu eta forma EZ simetrikoak? eta hau ze taila mota da??.

Taila guziak triangeluak dira, hiru aurpegi eta lau, bost ... aurpegikoak? hori beste kontu bat da. Ni horrenbeste simetriarekin zorabiatu egin nintzen, hasieran ez ziguten zerra (kaladora) erabiltzen uzten, irakasleak bakarrik erabili zezakeen, lehenengo lanak, karratuak edo plantillak ziren (ikasteko ondo dago) baina nire marrazki-formak (nahiz eta simetrikoak izan hasiera baten, nireak ziren) egiten hasi nintzenean, irakasleak erregela bat oparituko zidala esaten zidan eta nik, dagoeneko hiru (erregela, eskuadra eta kartaboia) banituela esaten nion eta berak ez bazituen moztu nahi, zerra niri usteko. Ikastaroa utzi ondoren, lerro zuzen eta simetria gero eta gutxiago egiten hasi nintzen, gaur egun enkarguz ez bada, batez eta horren emaitza, norberak epaitu dezala. Ondoren beirarekin hasi nintzen, denbora igaro ahala konturatu naiz (nik ez nekien) beiraren mundua, egurrarena bezain edo zabalagoa dela eta niri biak elkartu ahal izateak erakartzen zidan, beirarekin egiten dudana han-hemenka galdetuz baina batez ere frogak eginaz ikasi dut. Askotan galdetu didate, bai egur naiz beirarekin edo biak elkartzean ze “teknika“ erabiltzen ditudan edo zertan oinarritzen naizen lanak egiterakoan, nik ez dakizkit “teknika” horien izenak eta ez daukat jakin-min handiegirik (izenetan). “Teknika”, hau da, nik emandako pausoak (horrek denbora asko eramango luke) deskribatu ditzaket baina hoberena, norbaitek zerbait jakin nahi izatekotan, e-mail bat idatzi edo nire tailerrean (aurretik deitu, ez baitaukat ordutegi finkorik) edo beste nonbaiten topatu gaitezke, ni dakidana banatzeko prest nago, baita gauza berriak ikasteko ere, beraz elkar banatu ditzakegu “teknika” eta dakiguna, baita (naiz eta E-mail bitartez ez) kafetxo bat hartu ere, zergatik ez? Lanak egiterakoan zertan oinarritzen naizen galdetzen didatenean, nik ez dakit zehazki zer erantzun, eramaten lagatzen naizela erantzuten dut, eraman zerengatik? kontzientea? inkontzientea? 37 urtetan xurgatutako gauzetan? simetria apurtu nahia? kopiatu (nahiko kopiatu dut dagoeneko) nahi EZ izatea? auskalo baina ala da. Dendan sartzen den jendearen artean, egon ohi dira, bai taila bai beirazko lanak egiten ikasten ari direnak, denek esaten didate “sormen izugarria“ dudala eta beraiek ez zirela? gauza izango, nik egiten dudana egiteko, nik esaten diet ez dutela zergatik nik egiten dudana egin behar, hori kopiatzea litzateke eta hori dagoeneko asko egiten dute ikastaroetan (beraien esanetan dena kopiatzen omen dute) nik esaten diet sormena denok daukagula, bakoitzak bere erara, gizakiak bakarrak eta errepikaezinak garela (eskerrak) eta orduan gure sormena zergatik ez? esaten diet beraien sormena aske usteko (aurre-iritzi, besteek pentsatuko dutenaz etb..) eta konturatuko direla, beraiek ere “izugarrizko sormena“ daukatela, gonbidatzen diet urrats hori birritan pentsatu gabe ematera, gehienek ez didate sinesten baina ni ziur nago, hori ikastaroak ematerakoan (tailerrean eta Oiartzunen) ikusi dut, “teknika” ikasteko kopiatzea erraxagoa da (nahiko lan ikastearekin) baina “teknikan” pixka bat aurreratu ahala, gure gauzak sortzen hasi gaitezke, kopiatzeari utzi gabe, beti egon daiteke beste batek egindako atsegin dugun lan bat, honen ondorioa; nahiz kopiatuz edo sormena landuz “teknika” ikasten da eta EZ gera zorabiatzen beti gauza berdinak errepikatzen, EZ utzi inori zure sormena oztopatzen, sormenari buruzko norberaren kanpotik datozen maiseatzeak (kritikak) gehienetan, ez beti, inbidia besterik ez dira izaten eta hobe da norberak bere inbidia bizkar gainean eramatea.

Los procesos

Casi siempre dibujo directamente en la madera lo que quiere plasmar en ella.

A veces se le ocurren cosas cuando está fuera del taller y las tiene que apuntar para que no se le olviden. Luego cuando lo está realizando suele ir cambiando, de forma que nunca acaba la pieza tal y como la imaginó en un principio. El producto va creándose sobre la marcha.

En el caso del vidrio dibuja antes en una cartulina, que luego le sirve de patrón.

La madera, una vez tallada, y para terminar, le suele dar un baño de aceite de linaza al que añade algo de colorante, betún de judea, y/o pigmentos.

Trabaja generalmente con madera de roble que es una madera noble, dura y en el que se ven muy bien las vetas, lo cual es muy importante a la hora de tallar. Ello no quiere decir que deseche otras maderas, como haya, cerezo, fresno, etc.

El vidrio lo compran en láminas del color que le interesa.

En cuanto a las herramientas son simples, las gubias, el mazo, las sierra, las limas, y poco más.

Las herramientas se las afila él mismo en un taladro eléctrico al que acopla una piedra de afilar.

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